top of page
internettsider

Folk kjøper historien.


Vi liker egentlig ikke grapefrukt. Likevel står det to flasker med grapefruktsaft på kjøkkenet vårt. Hva motiverte oss til å kjøpe dem? Når det dukker opp to jenter fra speideren på døren for å selge saft, kan man nesten ikke takke nei. Situasjonen blir plutselig en helt annerledes, enn hvis vi befant oss i butikken for å handle selv. Selv om både speiderjentene og butikken selger det samme produktet, er historien bak produktet annerledes. Så selv om vi ikke hadde kjøpt produktet i butikken, ender vi opp med å kjøpe det fra speiderjentene som i tillegg har en dyrere pris enn butikken. Denne seansen gjenspeiler seg daglig, verden rundt. To bedrifter som selger det samme produktet med den samme kvaliteten, kan ta to forskjellige priser. Dette skjer fordi hver eneste bedrift har forksjellig standard, forskellige mål og forskjellige historier. Din bedrift har også en historie. Spørsmålet du må stille deg er om historien er motivernede nok til at en potensiell kunde vil foreta et kjøp?

Med flere millioner norske facebook-brukere har det aldri vært lettere for deg eller dine kunder å spre din historie. Så finn ut hvorfor din bedrift er verdt å velge fremfor alle andre - for hvis ikke du vet det, vet garantert ikke kunden det.

bottom of page